Thursday, June 1, 2017

NOTA BLOGGER

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh, Blogger buka blog PADANG SERAI ini dah lama pada 18hb. Mac 2010, namun kerana pelbagai komitmen saya boleh kata gagal terus untuk ‘update’ blog ini. In Shaa Allah pada tahun ini bermula pada bulan Jun ini saya berhasrat untuk  aktifkan balik blog ini.

In Shaa Allah saya akan membuat ‘write-up’ yang berkiatan dengan PADANG SERAI . Cuma saya minta kerjasama komuniti dalam PADANG SERAI dalam memberi info kepada saya. Rasanya cerita-cerita yang berkiatan dengan “HUMAN INTEREST”, cerita  “MASALAH SETEMPAT” dan juga cerita yang berkiatan dengan “PRIHATIN”. Bagi anda yang ada info mengenai perkara yang dinyatakan boleh Whasapp Blogger  019-560 7802.

Begitu juga bagi Persatuan/NGO dan sebagainya yang berada di sekitar PADANG SERAI boleh bagi info mengenai kegiatan atau aktiviti yang akan dijalankan kerana Bloger akan ‘create’  DAIRI PADANG SERAI. Komuniti PADANG SERAI akan tahu apa yang berlaku di PADANG SERAI tempat mereka tinggal ini.

Menurut kawan Blogger  yang pernah belajar di US lama dulu,  di sana di setiap daerah ada akhbar kecil tetapi popular di sana. Untuk menerbitkan akhbar kecil kosnya agak besar jadi dengan pengalaman kewartawanan, penulisan, penerbitan, penyiaran dengan bantuan teknologi Blogger akan cuba jadikan  portal ini seperti akhbar kecil itu. Namun penyajian bahan pasti tidak menyeluruh kerana faktor kewangan dalam menggerakkan media ini.

Bagi membantu menjaya hasrat ini di samping dapat membantu para perniagaan di sini saya bercadang menawarkan ‘write-up’ pengiklanan kepada para perniagaan di PADANG SERAI ini dengan kos yang paling minima. Rasanya harga para perniaga menyediakan banner jauh lebih mahal daripada artikel yang di tulis dan promosi yang dibuat.

Jesteru itu para perniagaan mendapat dua manafaat,  satu  pastinya dapat mempromosi perniagaan yang dijalankan dan kedua dapat membantu Blogger menggerakkan portal ini untuk manafaan masyarakat PADANG SERAI. Jadi para perniaga yang berhasrat  menyahut seruan ini boleh whasapp ke 019- 560 7802 nyatakan di mana premis anda Blogger akan terus ke sana.

Semoga dengan adanya portal ini komuniti PADANG SERAI akan mendapat segala maklumat di hujung jari sahaja. Hari ini boleh kata setiap orang ada telefon pintar dan boleh melayari internet bila-bila masa sahaja.

Akhirkata saya mohon sokongan komuniti PADANG SERAI untuk menjayakan rancangan ini.

Wasalam.

No comments:

Post a Comment